Adj hangot te is aggodalmaidnak a Római-partra tervezett mobil árvízvédelmi fal engedélyezésével kapcsolatban!
- Olvasd át a KHT közérthető összefoglalóját vagy tekintsd át lent a szakértőink lent olvasható, pontokba szedett észrevételeit.
- Keresd meg ezen a térképen, hol laksz.
- Ha a piros vonalon belül laksz, akkor töltsd ki ezt a dokumentumot
- Ha a piros vonalon kívül laksz bárhol Budapesten, Budakalász és Szigetmonostor közigazgatási határain belül, vagy máshol, de erősen kötődsz a Római-parthoz, akkor töltsd ki ezt és ezt a dokumentumot.
- Nyomtasd ki, írd alá és beszkennelve küldd el 2017. szeptember 27-ig elektronikusan a zoldhatosag@pest.gov.hu címre, vagy postai úton (tértivevénnyel) az Érdi Járási Hivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztályának.1072, Budapest Nagy Diófa utca 10-12-es címre.
Szakértőink szerint a KHT összefoglaló dokumentum alapvető hiányossága, hogy az alternatív nyomvonal változatok vizsgálata nem történt meg, nem kapnak benne említést a különböző szakértői és lakossági tiltakozások, valamint az, hogy nem előzte meg közvélemény kutatás az engedélyezési eljárást.
Ha egyetértesz vele akkor küldd el észrevételeidet a hatóságnak és gyere el a közmeghallgatásra 2017.09.28 14:00-ra, a Békásmegyeri Közösségi Házba!
Cím: 1039, Budapest Csobánka tér 5.
Szakértőink az alábbi észrevételeket tették a Környezeti Hatástanulmány Közérthető Összefoglalójával kapcsolatban:
- Nincs szó benne a lakossági, szakértői ellenállásról, tiltakozásokról, beadványokról.
- Az engedélyezési eljárást nem előzte meg közvélemény kutatás az érintett lakosság és a part használók körében.
- Az érintettek körének meghatározása nem egyértelmű.
- A parti mobil árvízvédelmi fal megépítése ellent mond Óbuda-Békásmegyer Városrendezési és Építési Szabályzatának.
- Nem tartalmazza a vizsgált nyomvonal változatok környezeti hatásainak összehasonlítását, miért emellett döntöttek?
- A dokumentum rengeteg szakkifejezést, műszaki adatot tartalmaz, míg ábrák nincsenek, amik segítenék a megértést! Hogy fog kinézni? Súlyos hiányosság, hogy nem szerepelnek látványtervek, ábrák arról, hogy mi várható.
- Referencia munkáról sem olvashatunk benne, milyenek az eddigi tapasztalatok?
- A védmű stabilitása érdekében résfal/szádfal alkalmazását a majdani kivitelező döntésére bízzák? Milyen géppel fogják ezt csinálni, mekkora zajjal jár? Milyen élettartammal számolnak résfal/szádfal esetében? Mikor kell majd kicserélni? Ennek hatásairól miért nem írnak?
- A szivárgó működését biztosító, árvízmentes időben is működő szivattyú-telepek mekkora zajjal fognak járni?
- A mobil elemek elhelyezéséhez, raktárra van szükség de erről további információt (méret, költség) nem találtunk, csak a helyrajzi számát. 130 fordulót kell 2 nap alatt megtenni, ahhoz, hogy a helyszínre szállítsák az elemeket, a raktár környezete alkalmas erre? Forgalom irányítás hogyan fog történni?
- 44. oldal “Jelentős feltöltésre van szükség” kb 25000 m3. Ezt a mennyisége kb. 1608 teherautó tudja odaszállítani, fuvarszámban ez 3214 db. Milyen útvonalon közlekednek ezek? Milyen forgalomnövekedést fog ez jelenteni? Honnan hozzák a földet?
- Kivágandó fákról pontos leírást nem tartalmaz a dokumentum, hogy fog kinézni a part? A MEdGrad 0911 Kft Fakivágás-favédelem terévét nem csatolták.
- Mivel a lakosság komolyan érintett az egész építésben, ütemezést kellett volna készíteni. Melyik szakasszal kezdik, hány helyen lesz egyszerre munkavégzés, melyik utcák lesznek lezárva és meddig? Így nem becsülhetők meg a hatások a lakosságra nézve!
- Nem tüntetik fel a hulladékok között a zöldhulladék mennyiségét, ami a fa kivágásból származik.
- Milyen balesetek történhetnek gát szerelés közben, gát felépítése után?
- A védmű építése alatt nem lehet használni a partot, ezzel több ezer ember kikapcsolódását befolyásolják negatív irányba.
- 63. oldal “A partszakasz területhasználata a védmű kiépítésével nem változik.” A táj jellege, az érzet jelentősen változik ha például nyáron nem lehet majd napernyő nélkül sétálni a parton, mert nem lesz árnyék. A nagy fák hűvösét és látványát növénykiültetéssel nem lehet pótolni bármennyire is szép és esztétikus. Ezeket a fákat kivágásuk után sem lehet pótolni, dőlésveszély miatt a gyártó nem vállal garanciát!
- 62. oldal “A meglévő természetszerű parszakasz értékét mi sem támasztja jobban alá, mint, hogy a Vidékfejlesztési Minisztérium Nemzeti Parki és Tájvédelmi Főosztálya a Római-part ártéri erdejét a beadott védetté nyilvánítási javaslat kapcsán érdemesnek ítéli a helyi természetvédelmi oltalomra.” Miért nem történt meg a védetté nyilvánítás?
- A javasolt környezetvédelmi intézkedéseknél nincs semmi javaslatuk az érintettekkel kapcsolatosan pl: zöldszám vagy helyszíni információs pult üzemeltetése, ahol jelezhetik az extra terhelést, panaszt.
A teljes Környezetvédelmi Hatástanulmány az alábbi linken érhető el: itt